FAQ VEDER
Ja, alle meubelen worden zelf ontworpen en geproduceerd door Veder in Nederland. Hiernaast werkt Veder ook alleen met Nederlands hout. Een duurzaam Nederlands product dus!
Ja, u bent meer dan welkom om onze showroom te bezoeken. Wel vragen wij om hiervoor een afspraak te maken. Dit kan via info@vederdesign.nl of telefonisch.
Ja, Veder levert ook maatwerk. Als u wensen of ideeën heeft kunt u altijd contact opzoeken via info@vederdesign.nl of telefonisch. Hierin kunt u de gewenste ideeën proberen uit te leggen, waarop Veder contact met u zal nemen om de verdere mogelijkheden te bespreken.
Veder zal bij u bestelling een geschatte levertijd op sturen. Ergens binnen deze geschatte levertijd neemt Veder contact met u op om een afspraak te maken voor de levering. Op de dag van de levering wordt uw meubel geleverd en geplaatst door Veder zelf. Op dit moment is er altijd ruimte voor uitleg of vragen over uw nieuwe meubel.
Wij van Veder streven naar een levertijd tussen de 4 a 10 weken. Echter zal deze levertijd altijd worden aangegeven bij uw bestelling. Doordat het meubel op bestelling, dus speciaal voor u, zal worden gemaakt kunnen wij hier een duidelijke inschatting van maken bij uw bestelling.
Als u online een meubel besteld bij Veder zal u hiervan een bevestiging krijgen. Hierna zal Veder binnen 48 uur per email contact met u opnemen. In deze email zit een betalingslink, zodra de betaling is gedaan is uw bestelling afgerond en word u meubel voor u gemaakt.
Het meubel kun je schoonmaken met water en niet-agressieve schoonmaakmiddelen. Een licht vochtig doekje is prima.
De meubelen van Veder worden afgewerkt met een Warm PU Mat Lak of een Naturel Aqua Mat Lak. Beide lak soorten vragen achteraf niet om onderhoud.
Jazeker alle producten zijn behandeld met een Warme PU Mat Lak of een Naturel Aqua Mat Lak. Beide afwerkingen beschermen goed tegen vlekken.
De algemene voorwaarden vind u onderaan iedere pagina, onder Algemene Voorwaarden
Een gelakt of geolied tafelblad zal door normaal gebruik kunnen slijten. Dit is geen reden tot reclamatie. In sommige gevallen is er schade door materiaal- of productiefouten. Deze klachten worden uiteraard in behandeling genomen. Uitgesloten zijn krassen in lak of scheuren of barsten in het paneel zelf. Zelfs bij normaal gebruik kunnen bij een gelakt tafelblad krassen en breuken in de lakafwerking ontstaan. Deze beschadigingen aan randen en oppervlak zijn geen onderdeel van garantie.
Een scheur in een massieve houten tafel duidt erop dat het te droog is in de ruimte. Hout is een natuurproduct en werkt hetzelfde als een spons. Als het te droog wordt in de ruimte dan wordt het hout ook droger en scheurt het in. Als het weer vochtiger in de ruimte is dan trekt hout vocht aan en scheurt het niet.
De relatieve luchtvochtigheid is elke dag anders en is afhankelijk van de weersomstandigheden. Zelfs gedurende de dag en nacht kan, bijvoorbeeld door verwarming, luchtvochtigheid in huis sterk fluctueren. Het is belangrijk om de relatieve luchtvochtigheid in de ruimte waar de meubels staan constant rond 65% te houden, in ieder geval tussen 50 en 70%. Dit is niet alleen goed voor het hout, maar ook voor uw eigen gezondheid (ademhaling, huid) en uw huis.
Het is dus belangrijk om regelmatig op de hygrometer te kijken wat het percentage is. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om zorg te dragen voor een juiste luchtvochtigheid, zodat het houtproduct niet gaat scheuren of barsten.